Det är ett måste för personer med högt blodtryck har naturliga diet.
Detta begrepp är tillämpligt om de längtar efter att leva ett lyckligt, hälsosamt och längre liv.
Här är anledningen. Näringsfattiga bristfällig mat som orsakar högt blodtryck är också bidragande faktorer till med hjärtsjukdomar, cancer, diabetes och artrit.
Så, låt oss börja med grunderna. Var medveten om att ett livsmedel som är mindre förädlade är den som är hälsosammare för dig. Just på grund massor av bearbetade livsmedel som finns på marknaden idag har visat sig ha berövats näring.
För att lägga till, majoriteten av beredda livsmedel har tillsatser som är ohälsosam som konserveringsmedel, färgämne, smak som förbättrar kemikalier, natrium och flera andra faktorer.
Detta är anledningen till att jag följer denna äta-formel: Äta hela livsmedel
Eftersom hela livsmedel är naturligt packad med näringsämnen, de är säkert mycket hälsosammare för dig. Bortsett från detta, obearbetade livsmedel smakar bättre än förädlade dem.
Detta stöder det faktum att obearbetade livsmedel bidrar till att förebygga högt blodtryck.
Så, vad är det bästa naturliga kost för personer med högt blodtryck? Tänk på enkla idéer nedan.
För att börja, har vi detta obearbetade hela korn som råris, fullkorn och icke-GMO-soja.
Det smakar mycket bättre, och ger viktiga fettsyror och fytosteroler. Forskning visar att detta är viktiga näringsämnen för att förbättra din hjärt-och kärlsystemet. [American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 80, nr 5, 1159-1166]
Ja, det är rätt. Du kan minimera risken väckts av kolesterol, blodtryck, tryglicerides och LDLs genom att ersätta bearbetade korn med obearbetade sådana.
Detta är kanske en idealisk tid att diskutera nyttan av att äta lågt glykemiskt livsmedel under högt glykemiskt livsmedel. Den tidigare inte lyfta inte blodsockret jämfört med de senare.
När insulin utsöndras, det gömslen blodsocker till fett och sedan lagrar den i din kropp.
Skador på dina artärer (härdning) kan väckas av upprepade insulinfrisättning (och dess roll i ansamling av fett) som i terminalen punkt kan leda till en ökning av blodtrycket.
Denna cykel kan stoppas genom att äta lågt glykemiskt livsmedel.
För att lägga till, det finns andra mycket essentiella fettsyror som finns i fet fisk som lax, tonfisk, sardiner, ansjovis och sill. Dessa är rika på omega 3, som bevisas av ett antal kliniska studier som kan vara till nytta för din hälsa. Detta bidrar till att minska risken för högt blodtryck och hjärtsjukdomar.
Med hjälp av omega 3-rika livsmedel som en del av din kost bara har ytterligare fördelar för din hälsa.
En annan sak du kan göra som är gynnsamt för hälsan är att öka mängden frukt och grönsaker för din konsumtion.
Grönsaker och frukter är rika på fibrer, vitaminer, mineraler och enzymer-som krävs för din hälsa.
Det finns vitaminer som hjälper effektivt till att minska riskerna för högt blodtryck. Dessa är C-vitamin är ett komplext bidra till att öka stabilitetsskäl av dig artärer-och B-vitaminer-bidra till att minska stress.
Frukt och grönt ger även fytonäringsämnen, som innehåller karotenoider, flavonoid och korsblommiga föreningar. Dessa är speciella antioxidanter som kan bidra till att minska risken för hjärtsjukdomar, diabetes, cancer och många inflammatoriska problem. Kom ihåg att ju mer färgstarka frukt eller grönsak, desto mer fytoämnen i den.
Det är allt-ett måste naturlig kost för människor med högt blodtryck.
Du kan ta det långsamt, lätt om du är ny till den eller du kan hoppa rätt i. För säker, kommer du inse att du har ditt blodtryck under kontroll-med en naturlig metod.








Lämna ett svar